4.8.15

Τέσσερα ερωτήματα προς τον αντιπεριφερειαρχη Καστοριάς κ. Σ. Αδαμόπουλο από τον περιφερειακό σύμβουλο κ. Δ.Σαββόπουλο

Κύριε Αδαμόπουλε, έχετε αναλάβει την ευθύνη της διοίκησης της Π.Ε. Καστοριάς από την 1η Σεπτεμβρίου του 2014 και θα θέλαμε να μας ενημερώσετε σε μια σειρά από θέματα που αφορούν την Καστοριά και έχουν παρουσιάσει πλήρη στασιμότητα.

1. Μελέτη αρδευτικού φράγματος Νεστορίου 4.480.0000 ευρώ δημοπρατήθηκε στις 14 Ιανουαρίου του 2014 και μέχρι τον Αύγουστο η ενημέρωση του υπουργείου ήταν ότι βρίσκεται στην διαδικασία των ενστάσεων. Τι ενέργειες και τι συναντήσεις έγιναν από πλευρά σας; Και που βρίσκεται η διαδικασία της αξιολόγησης του διαγωνισμού της μελέτης για το πλέον αναπτυξιακό έργο που εκτελείται αυτή την στιγμή στην Δ. Μακεδονία ένα έργο που θα αρδεύει 72.000 στρ.

Η μελέτη για να ολοκληρωθεί θέλει 2-2,5 χρόνια και ο φόβος όλων μας είναι αν δεν υπογραφεί η σύμβαση της μελέτης σύντομα δεν θα προλάβουμε το επόμενο πακέτο χρηματοδότησης για να ξεκινήσει η κατασκευή του αρδευτικού δικτύου.

Το τελευταίο δεκαήμερο υπάρχουν πάλι προβλήματα με την κατασκευή του έργου. Έγιναν επαφές με το υπουργείο και με τους αναδόχους έτσι ώστε να μην έχουμε κάποια αρνητική εξέλιξη όσον αφορά την κατασκευή του έργου;

2. Υδροηλεκτρικός σταθμός φράγματος Νεστορίου τον Αύγουστο του 2014 υποβλήθηκε από την ΠΕ Καστοριάς ο φάκελος για την προσφορά σύνδεσης στην ΔΕΔΗΕ η οποία θα υποδείξει τον τρόπος σύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύματος και το κόστος αυτής και είναι το πρώτο στάδιο σε μια σειρά από διαδικασίες που χρειάζονται έτσι ώστε να είμαστε έτοιμοι για την τελική άδεια λειτουργίας του σταθμού. Θυμίζουμε ότι μιλάμε για ένα υδροηλεκτρικό σταθμό που σε ετήσια βάση θα παράγει ρεύμα αξίας ενός εκατομμυρίου ευρώ ισχύος 7 MW.
Τι ενέργειες έχετε κάνει; Υπήρξε κάποια συνάντηση με ΔΕΔΗΕ;

Για τον υδροηλεκτρικό σταθμό του φράγματος της πραμόριτσας ισχύος 1,035 ΜW ο ίδιος ο περιφερειάρχης ο κ.Καρυπίδης έκανε δυο συναντήσεις στην Αθήνα με τους αρμόδιους για να επιλύσει τα προβλήματα που υπήρχαν ,για τον υδροηλεκτρικό του φράγματος Νεστορίου που έχει επταπλάσια ισχύ γιατί δεν ενδιαφέρθηκε ακόμη;

3. Το καλοκαίρι του 2014 εντάχτηκε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων η χρηματοδότηση της μελέτης που αφορά την μεταφορά νερού από πηγές κορομηλιάς για τον υπόγειο εμπλουτισμού της λίμνης Καστοριάς μια μελέτης που θα λύσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η λίμνη προϋπολογισμού 372. 600 ευρώ.

Μιας μελέτης που προβλέπει σε πρώτη φάση κατασκευή αρδευτικού δικτύου στην περιοχή Κεφαλαρίου και Τοιχιού (στην συνέχεια μπορεί να συνεχιστεί σε όλη την περιοχή της παραλίμνιας ζώνης Μεταμόρφωσης, Φωτεινής, Πολυκάρπης, Μαυροχωρίου, Δισπηλιού, Βασιλειάδας, Κορησού, Μελισσοτόπου, Σταυροποτάμου και Λιθιάς) αλλά και την κατασκευή ενός μικρού υδροηλεκτρικού στην περιοχή της Χλοης.

Έκτοτε δεν έχει γίνει καμία ενέργεια από την νέα Περιφερειακή αρχή για την διαδικασία του διαγωνισμού της μελέτης.
Και αυτή η μελέτη λόγω των ειδικών αδειοδοτήσεων που χρειάζονται θέλει περίπου 2 χρόνια για να ολοκληρωθεί και ο φόβος όλων μας είναι ότι και σε αυτό το έργο δεν θα υπάρχει ετοιμότητα.

4. Δημόσιο ΚΤΕΟ Π.Ε. Καστοριάς: Από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή δαπανήθηκε ποσό περίπου 85.000 ευρώ για τις προμήθειες των μηχανημάτων που απαιτούνταν για την πιστοποίηση του ΚΤΕΟ Καστοριάς αλλά και για την εκπαίδευση και επιμόρφωση των υπαλλήλων. Στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού το δημόσιο ΚΤΕΟ θα πρέπει να λειτουργήσει Σε όλη την περιφέρεια μας το μοναδικό δημόσιο ΚΤΕΟ που δεν λειτουργεί είναι το δικό μας. Θα θέλαμε να μάθουμε για ποιο λόγο καθυστερείτε την λειτουργία του.

Κύριε Αδαμόπουλε δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάνουμε πολύτιμο χρόνο. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ζούμε σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον και όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα ξεκινήσουν άμεσα θα πρέπει εμείς ως Π.Ε. Καστοριάς να έχουμε πλήρη ετοιμότητα έτσι ώστε να ενταχτούν αλλά και να ολοκληρωθούν πολύ σημαντικά έργα που θα βοηθήσουν την ανάπτυξη της περιοχής.
Παρακαλώ για τις απαντήσεις σας.

Δημήτριος Σαββόπουλος 
Περιφερειακός σύμβουλος Καστοριάς


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19 Μαρτίου 2015, αρ. φύλλου 780

Η απάντηση αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς 


Τετάρτη 18-03-2015 
 
Με αφορμή δημοσίευση επιστολής του κου Σαββόπουλου προς το Περιφερειακό Συμβούλιο, θα ήθελα να πω τα εξής:
Ξαφνικά κύριε Σαββόπουλε σας έπιασε πόνος για την Καστοριά και αγωνιάτε για κάποια έργα από τα δεκάδες που βρίσκονται σε εξέλιξη!!!

Αν όντως είχατε την αγωνία αυτή, όπως καλαίσθητα την μεταφέρετε στην επιστολή σας, γιατί δεν ήλθατε στο γραφείο μου πριν την συντάξετε για να συζητήσουμε για τα συγκεκριμένα έργα και να ενημερωθείτε; Μήπως ήδη ενημερώνεστε με κάποιους τρόπους οπότε εγώ σας είμαι περιττός;

Είναι η δεύτερη επιστολή που αφορά το πρόσωπό μου και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα προς το περιφερειακό συμβούλιο. Την απάντηση θα την πάρετε όπως εσείς το επιλέξατε, μέσω του περιφερειακού συμβουλίου. Δεν θα μπω στην διαδικασία να αντιπαρατεθώ μαζί σας στα ραδιόφωνα και στα κανάλια. Εγώ κύριε Σαββόπουλε μικροφωνολάγνος δεν είμαι. Ευτυχώς ο κόσμος έχει κρίση και κρίνει. Και αν ο Αδαμόπουλος είναι άξιος ή όχι, πάλι θα το κρίνει. Ο Αδαμόπουλος έχτισε δύο καριέρες στη ζωή του με τις δικές του πλάτες και τις ικανότητές του. Και όχι με δεκανίκια και οσφυοκάμψεις. Και την πολιτική μου καριέρα σας πληροφορώ ότι πάλι χωρίς δεκανίκια θα την χτίσω και θα κριθώ γι αυτήν.
Όμως εσείς μάλλον δεν μπορείτε να το χωνέψετε ότι ο λαός αποφάσισε και πλέον δεν είστε στη θέση του αντιπεριφερειάρχη.

Αναφερθήκατε στην τηλεόραση στο πρόσφατο παρελθόν στο πρόσωπό μου και είπατε ότι είμαι μειωμένης αντίληψης, χωρίς τότε η δημοσιογράφος να σας επαναφέρει στην τάξη. Και δεν αντέδρασα, γιατί το ύφος και το ήθος μου δεν μου το επιτρέπει. Αν νομίζετε ότι το ραδιόφωνο και η τηλεόραση που όπως βλέπω είναι η προσφιλής σας ενασχόληση σας βοηθάει να κρατηθείτε ψηλά στα μάτια των συμπατριωτών μας, συνεχίστε να το κάνετε. Γιατί όπως φαίνεται, ψάχνετε συνεχώς τρόπους να είστε στο προσκήνιο και ανακαλύπτετε θέματα εκ του μη όντος. Να ξέρετε όμως ότι η τακτική του παλιού ελληνικού κινηματογράφου με τους παλικαράδες τύπου Φούντα και στυλ «Στέλλα φύγε κρατάω μαχαίρι» δεν περνάει.

Και να ξέρετε ότι την πολεμική τέχνη την ξέρω καλύτερα από σας, γιατί την έχω σπουδάσει. Και γιατί όπως βλέπω βρισκόμαστε σε πόλεμο…

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 19 Μαρτίου 2015, αρ. φύλλου 780


Απαντήσεις αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς στα ερωτήματα του κ. Δ. Σαββόπουλου


Προς το περιφερειακό συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας

Κύριε πρόεδρε, κύριε περιφερειάρχα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.
Μου τέθηκε μια σειρά ερωτήσεων από τον συνάδελφο κ. Σαββόπουλο, πρώην αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς (και τονίζω το πρώην αντιπεριφερειάρχης) για ορισμένα θέματα που αφορούν το νομό.
Θα αναφέρομαι λοιπόν στον ίδιο τον κ.Σαββόπουλο απαντώντας στην επιστολή του, αφού απευθύνεται στο πρόσωπό μου.

Ξεκινώντας από τον επίλογό σας σχετικά με το αν έχουμε την πολυτέλεια να χάνουμε πολύτιμο χρόνο, θα ήθελα να αναφέρω μια παροιμία που σας πάει γάντι: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάμε για σχοινί». Και ο πολύτιμος χρόνος που χάθηκε σε θέματα που αφορούσαν την ΠΕ Καστοριάς κατά την θητεία σας ξέρουν οι Καστοριανοί που οδήγησε…

Αναφορικά τώρα με το φράγμα Νεστορίου, θα ήθελα να ενημερώσω τους συναδέλφους ότι μετά από δίμηνη επίσχεση εργασίας των εργαζομένων προχωράμε τις διαδικασίες ώστε να κηρυχθεί έκπτωτος ο ανάδοχος. Σήμερα (23/3/15) προχωρήσαμε σε επίδοση «Ειδικής Πρόσκλησης». Ιστορικά, σας αναφέρω ότι οι επαφές με το υπουργείο προ δεκαπενθημέρου, μας πληροφόρησαν ότι μέχρι την 10 Μαρτίου 2015 ο ανάδοχος δεν είχε υποβάλει το δικαιολογητικά – κρατήσεις, με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η εξόφληση του τελευταίου λογαριασμού. Τελευταία πληροφόρηση (προ τριημέρου) ήταν ότι οι κρατήσεις αυτές πληρώθηκαν και άνοιξε έτσι ο δρόμος για πληρωμή του λογαριασμού από το υπουργείο.

Γεγονός πάντως είναι ότι τα κωλύματα που κατά καιρούς εμφανίστηκαν με υπαιτιότητα του αναδόχου, πήγαν το έργο πολύ πίσω και κινδυνεύει να μην ολοκληρωθεί. Το «Μπαλτατζής» λήγει φέτος και θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε αν χρειαστεί, να γίνει «γέφυρα» αφού αξιολογηθεί η πρόοδος και οι ενδεχόμενες δυσκολίες.

Όσον αφορά την μελέτη για το αρδευτικό του συγκεκριμένου φράγματος, το υπουργείο βρίσκεται ακόμη στην διαδικασία του διαγωνισμού. Ενημερωτικά στο διαγωνισμό έλαβαν μέρος 15 εταιρείες. Η διαδικασία σήμερα, βρίσκεται στο στάδιο αξιολόγησης των «τεχνικών» προσφορών. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των «οικονομικών» προσφορών. Στην πιο ευμενή πρόβλεψη, ανάδειξη αναδόχου της μελέτης, αναμένεται Ιούλιο-Αύγουστο του τρέχοντος έτους. Αλλά επαναλαμβάνω, η μέριμνά μας αυτή τη χρονική στιγμή είναι να σωθεί το κυρίως έργο του φράγματος.

Από την μελέτη του φράγματος, για ενημέρωση του Συμβουλίου, σας αναφέρω ότι προβλέπεται η κατασκευή μικρού υδροηλεκτρικού σταθμού με μέγιστη καθαρή ισχύ 7,031 Μw. Η Άδεια Παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είχε εκδοθεί για την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καστοριάς τον Οκτώβριο του 2006, τροποποιημένη από την αρχική του 2004 που προέβλεπε την ισχύ στα 6,14 Μw. Ο φάκελος με την μελέτη για την προσφορά σύνδεσης του υδροηλεκτρικού σταθμού προς το σύστημα ή το δίκτυο υπεβλήθη προς την ΔΕΔΔΗΕ τον περασμένο Αύγουστο και αναμένεται τον Ιούνιο του 2015. Είμαστε εντός των χρονικών ορίων οπότε θα αναμένουμε την εξέλιξη. Στη συνέχεια για να κατασκευαστεί ο ΜΥΗΣ θα πρέπει να εκδοθεί από την διεύθυνση Ανάπτυξης η Άδεια Εγκατάστασης.

Όσον αφορά το έργο μεταφοράς νερού από το φράγμα Κορομηλιάς στη λίμνη Καστοριάς, υπάρχει έντονος ο σκεπτικισμός για την χρησιμότητα του συγκεκριμένου έργου. Μελέτες από το 1990 της ΔΕΗ, έρχονται να επικαιροποιηθούν μετά από 25 χρόνια! Όταν η ΔΕΗ είχε στη μελέτη της Υδροηλεκτρικό Σταθμό που θα χρειαζόταν 104 εκατ. κυβικά νερό από την Κορομηλιά, το ΙΓΜΕ το 2005 κατεβάζει την ποσότητα του νερού στα 30 εκατ. κυβικά. Για ποιο λόγο; Μήπως έπαιξε ρόλο το ότι η ύδρευση της πόλης γίνεται από κει; Μετά από πάροδο 10 ετών, έρχεστε να επικαιροποιήσετε και πάλι την εν λόγω μελέτη και να μας ρωτήσετε γιατί κωλυσιεργούμε! Υπάρχει η τεκμηρίωση ότι αυτό θα βοηθήσει στον εμπλουτισμό της λίμνης; Αν είναι να γίνονται έργα εκατομμυρίων με πρόσχημα τον εμπλουτισμό της λίμνης, όπως αυτά που εκτελούνται στα ορεινά της Βυσσινιάς και του Ξηροποτάμου με δενδροφυτεύσεις που αποκλείουν τους κτηνοτρόφους από τα βοσκοτόπια και προκαλούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται θα επιλύσουν, συγγνώμη αλλά δεν θα μπούμε στην διαδικασία. Και εν πάση περιπτώσει, προηγούνται αρδευτικά που έχουν ήδη ώριμες μελέτες και θα επιλύσουν προβλήματα ετών στην αγροτική οικονομία, όπως είναι τα αρδευτικά του Νεστορίου που προαναφέραμε, του Γέρμα, της Πενταβρύσου και της Μεταμόρφωσης.

Μπορούμε λοιπόν να βάλουμε σε καλύτερη βάση το συγκεκριμένο υπό μελέτη έργο, να τεκμηριώσουμε και να αξιολογήσουμε την χρησιμότητά του και αν πεισθούμε, να δρομολογήσουμε την συγκεκριμένη μελέτη. Δεν είμαστε αρνητικοί στην εκπόνηση μελετών και στην κατασκευή έργων που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη του Νομού μας. Είμαστε όμως αρνητικοί στο να γίνονται έργα μόνο για να γίνονται. Να γίνονται φράγματα μόνο για ψάρεμα χωρίς αρδευτικά. Να γίνονται μελέτες χωρίς προοπτικές ολοκλήρωσης έργων. Τα οικονομικά του κράτους πλέον δεν μας το επιτρέπουν.

Αναφερθήκατε στο Δημόσιο ΚΤΕΟ Καστοριάς το οποίο δεν λειτουργεί από τον Μάιο του 2013. Γεγονός είναι ότι έγινε προμήθεια εξοπλισμού από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή με σκοπό, θέλω να πιστεύω, την άμεση λειτουργία του ΚΤΕΟ. Τον Ιούνιο του 2014 όμως τέθηκε ερώτημα από την δ/νση Διοικητικού Οικονομικού για μία επί πλέον δαπάνη 4840 ευρώ χωρίς ΦΠΑ που αφορούσε λογισμικό και το γιατί η συγκεκριμένη δαπάνη δεν συμπεριελήφθη στην αρχική ύψους 12000 που διενεργήθηκε. Έκτοτε δεν ασχοληθήκατε με τις διαδικασίες, ούτε και με το συγκεκριμένο ερώτημα της υπηρεσίας. Το αφήσατε λοιπόν για δύο μήνες και με το σκεπτικό «Τι με νοιάζει θα έρθουν οι επόμενοι»…

Όντως ήρθαν οι επόμενοι. Και όσον αφορά το ΚΤΕΟ τον Οκτώβριο του 2014 μετά από αίτημά μου ενημερώθηκα για τα εξής:

1.Για την λειτουργία του χρειάζονται τουλάχιστον 6 άτομα. Τέσσερις με ειδικότητα ελεγκτή και δύο για την γραμματεία (λαμβάνοντας υπόψη και τις άδειες και τις αναπληρώσεις). Νομίζετε λοιπόν ότι είναι εύκολο να πάρεις 6 υπαλλήλους από τις υπηρεσίες που ήδη υπολειτουργούν με την μεγάλη έλλειψη προσωπικού πράγμα για το οποίο και σεις έχετε μέρος της ευθύνης; Ξέρετε βέβαια ότι με την ενδοκινητικότητα το καλοκαίρι έφυγαν 12 υπάλληλοι με τις ευλογίες σας και τη δική σας έγκριση και ήλθε μόνο ένας. Τι σας ένοιαζε βέβαια; Θα έρχονταν οι επόμενοι. Παρόλα αυτά, το τμήμα σαν τμήμα, υπάρχει. Το προσωπικό έχει τοποθετηθεί και φαίνεται με παράλληλα καθήκοντα στις υπηρεσίες. Ο προϊστάμενος υπάρχει ακόμη τοποθετημένος. Με την σκέψη μας βέβαια στο να λειτουργήσει το ΚΤΕΟ κόντρα στις όποιες αντιξοότητες.

2.Υπήρχαν προβλήματα στις κτιριακές εγκαταστάσεις (στέγη, τοιχοποιία, αποχέτευση, υδραυλικές εγκαταστάσεις). Για τον λόγο αυτόν έχω ζητήσει και αναμένω από τις τεχνικές υπηρεσίες μια μελέτη για την συντήρηση των εγκαταστάσεων.

3. Είμαστε στη διαδικασία προμήθειας αντικλεπτικού συναγερμού για την ασφάλεια του εξοπλισμού και αλλάξαμε πρόσφατα κλειδαριές στις εξωτερικές και εσωτερικές πόρτες.

Όπως θα καταλάβατε λοιπόν, πρόθεσή μας είναι να λειτουργήσει το ΚΤΕΟ, όποτε λυθούν τα προβλήματα του προσωπικού και των εγκαταστάσεων.
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι όπως όλος ο κόσμος έτσι και σεις είστε ελεύθερος να έλθετε στο γραφείο μου και να ενημερωθείτε για οτιδήποτε αφορά την ΠΕ Καστοριάς. Δεν αρνήθηκα ποτέ κάτι τέτοιο. Και το να στέλνονται επιστολές στο Περιφερειακό Συμβούλιο μόνο και μόνο για να κάνουμε αισθητή την παρουσία μας, το θεωρώ αν μη τι άλλο, χάσιμο χρόνου από τη συζήτηση σοβαρών και επίκαιρων θεμάτων.

Και μία συμβουλή: Σε μια επιστολή, όταν απευθυνόμαστε σε κάποιο πρόσωπο, η ευγένεια και οι κανόνες απαιτούν να μην τονίζουμε με έντονα και μεγάλα γράμματα ορισμένα σημεία της, γιατί δίνουμε την εντύπωση ότι νευριάζουμε και του φωνάζουμε.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 2 Απριλίου, αρ. φύλλου 782



ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη

Aναφορικά με τα δημοσιεύματα περί ματαίωσης διαγωνισμών και απεντάξεων έργων στην ΠΕ Καστοριάς


Σε απάντηση δημοσιευμάτων και ανακοινώσεων και θέλοντας να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας αναφέρουμε τα εξής:

1. Το κείμενο μιας διακήρυξης, ακόμη κι αν αυτή αναφέρεται στα πλέον εξειδικευμένα τεχνικά θέματα, αποτελεί σύμφωνα με την νομοθεσία-νομολογία, ουσιαστικό νόμο. Ο νομικός έλεγχος λοιπόν μιας διακήρυξης, αφορά την τήρηση ορισμένων απαρέγκλιτων αρχών όπως η αρχή της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζόμενων, η αρχή της αντικειμενικότητας, της αμεροληψίας, της αιτιολόγησης των απαιτήσεων, του δημοσίου συμφέροντος, της διαφάνειας και της ανάπτυξης του ανταγωνισμού.

Γίνεται κατανοητό ότι σε μια διακήρυξη απαγορεύονται «φωτογραφικές διατάξεις», ενώ όταν εισάγονται μεγέθη στις τεχνικές απαιτήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν αόριστη μορφή με διακυμάνσεις τιμών min-max. Επιπρόσθετα, η αποκλειστική περιγραφή, θα πρέπει να είναι εδραία αιτιολογημένη πάντοτε σε σχέση με τον σκοπό της προμήθειας, διαφορετικά άγει σε παρανομία. Ομοίως, απαγορεύονται ασαφείς ή αόριστες διατυπώσεις ή παραλείψεις περιγραφών. Συνέπεια όλων αυτών, θα μπορούσε να αποτελέσει η άσκηση ένστασης αλλά και δικαστικής προσφυγής εκ μέρους κάποιου θιγόμενου, με αποτέλεσμα να απομακρύνεται σε απώτερο χρόνο η ολοκλήρωση της διαδικασίας και κυρίως η υπογραφή της σύμβασης.

Τέτοια σημεία λοιπόν σαν αυτά αναφέρει έστω συνοπτικά η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου που θα έθεταν σε αμφισβήτηση την νομιμότητα στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και θα οδηγούσαν σε περιορισμό του ανταγωνισμού, επί ζημία του δημόσιου συμφέροντος. Και βέβαια δεν ήταν κυρίως τεχνικά, όπως επιχείρησαν κάποιοι να υποβάλλουν στα δημοσιεύματα, αλλά αποτελούσαν παραβιάσεις αρχών.

Συνεπώς: Με την ματαίωση των δύο διαγωνισμών με σκοπό την άμεση επαναδιακήρυξή τους με διορθωμένες τεχνικές προδιαγραφές, αποκαθίσταται η νομιμότητα, αυξάνεται η προσέλευση ενδιαφερομένων να συμμετάσχουν και απομακρύνεται ο κίνδυνος ενστάσεων στα σημεία που θα επαναδιατυπωθούν διορθωμένα.

2. Οι κινδυνολογικές δηλώσεις για τη «απένταξη των έργων από το ΕΣΠΑ» μετά την ματαίωση των διαγωνισμών, ενώ αν προχωρούσε η διαδικασία θα αποφεύγονταν η απένταξη, είναι αβάσιμη και λέγεται και διαδίδεται χάριν εντυπωσιασμού.

Διαψεύδουμε λοιπόν τις εν λόγω δηλώσεις. Και αυτό διότι, αν εγκαταλείπονταν αδιόρθωτη η διακήρυξη και συνεχίζονταν η διαδικασία με τις συνθήκες παρανομίας που περιγράφηκαν, με βάσιμη πιθανότητα δεν θα αποπερατώνονταν εγκαίρως αυτή και εντός του 2015, λόγω ενδεχόμενων ενστάσεων και δικαστικών προσφυγών

Το έργο λοιπόν δεν πρόκειται να απενταχθεί, καθόσον επαναδιακηρύσσεται σε άμεσο χρόνο για να προληφθεί η χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ. Επιπλέον ακόμη και για το ενδεχόμενο του κινδύνου μιας καθυστέρησης, η απένταξη θα αποφευχθεί αφού το έργο δύναται να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθεί (και έχει ληφθεί μέριμνα γι αυτό) μέσω του ΣΕΣ, στο οποίο νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα θα ενταχθούν μεταβατικά, έργα που δεν ολοκληρώθηκαν με το ΕΣΠΑ.
Κλείνοντας, αναφέρουμε τα εξής:

Εμείς, σαν συνέχεια της προηγούμενης περιφερειακής αρχής, προχωρήσαμε τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς, όπως και πολλούς άλλους, μη έχοντας εμπάθειες και θέλοντας να ολοκληρώσουμε τα έργα της προηγούμενης διοίκησης. Και μείς αγαπάμε τον τόπο μας και θέλουμε το καλό του. Όμως όταν έπεσαν στην αντίληψή μας, μετά και από καταγγελίες υποψηφίων, αδιαφανείς και ασαφείς όροι στις προκηρύξεις, τις σταματήσαμε άμεσα, διορθώσαμε τις ασάφειες και τις παραλείψεις και προχωράμε στην επαναπροκήρυξη. Και δηλώνουμε ότι το ίδιο θα συμβαίνει και σε παρόμοιες περιπτώσεις στο μέλλον. Το δημόσιο συμφέρον και η διαφάνεια είναι πρωταρχικό μας μέλημα.


Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 23 Απριλίου 2015, αρ. φύλλου 785



1 σχόλιο:

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ