1.5.15

Telegraph: Αξιωματούχος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για το αεροδρόμιο της Καστοριάς:




«Θα ήταν φθηνότερο να στείλουν τον κόσμο με ταξί, ακόμα και με χρυσή λιμουζίνα στη Θεσσαλονίκη, αντί να επενδύσουν στην Καστοριά»


Κι άλλο δυσάρεστο κλίμα έρχεται να προστεθεί στην έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΕΣ), που δόθηκε στη δημοσιότητα για την περιορισμένη αποδοτικότητα των χρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση επενδύσεων σε αεροδρόμια.

Σύμφωνα με την έκθεση, οι χρηματοδοτούμενες από την ΕΕ επενδύσεις σε αερολιμένες δεν απέφεραν τα αναμενόμενα αποτελέσματα ούτε ήταν ιδιαίτερα αποδοτικές από οικονομική άποψη. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη κατάλληλου σχεδιασμού των αερολιμένων, στα υπερμεγέθη έργα σε σχέση με τον αριθμό των αεροσκαφών και των επιβατών που εξυπηρετούν, καθώς και στο γεγονός ότι ορισμένα από τα χρηματοδοτούμενα αεροδρόμια βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους.

Οι ελεγκτές εξέτασαν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα 20 αεροδρομίων που χτίστηκαν ή  εκσυγχρονίστηκαν στην Ισπανία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πολωνία και την Εσθονία, από το 2000 έως το 2013, με τη χρήση κοινοτικών κονδυλίων ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Όπως μεταδίδει τη Telegraph, διαπιστώθηκε ότι το 55% των έργων αυτών αποτέλεσε κακή χρήση χρημάτων, ενώ projects συνολικού ύψους 125 εκατ. ευρώ σε 9 από τα 20 αεροδρόμια δεν χρειάζονταν καθόλου.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ελέγχθηκε η αποδοτικότητα επενδύσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, (54 εκατομμύρια ευρώ την περίοδο 2001-2009) στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου (9,24 εκατομμύρια μεταξύ 2001-2005) και στο αεροδρόμιο «Αριστοτέλης» της Καστοριάς (5,6 εκατομμύρια μεταξύ 1999-2003). Σε γενικές γραμμές, το ΕΣ διαπιστώνει ότι και τα τρία αυτά αεροδρόμια έχουν ελάχιστα περιφερειακά κοινωνικο-οικονομικά οφέλη, όπως π.χ. δημιουργία πρόσθετων θέσεων εργασίας.

Ένα από τα παραδείγματα αυτά είναι το αεροδρόμιο της Καστοριάς: Για την επέκταση του αεροδιαδρόμου, συνολικού κόστους 1.6 εκατ. ευρώ, χρησιμοποιήθηκαν κοινοτικά κονδύλια 5,5 εκατ. ευρώ. Όμως, ο αεροδιάδρομος αυτός ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε από τον τύπο των αεροσκαφών για τον οποίο προοριζόταν. Οι τύποι αεροσκαφών που προσγειώνονται στο «Αριστοτέλης» παραμένουν οι ίδιοι, όπως πριν την επέκταση του αεροδιαδρόμου.

«Είναι πεταμένα χρήματα. Πρόκειται για μη αποδοτική χρήση δημόσιας χρηματοδότησης», αναφέρει στην Telegraph αξιωματούχος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ο αερολιμένας στην Καστοριά κόστισε σε επιδοτήσεις 1.7 εκατομμύρια ευρώ για να διατηρηθεί ανοικτός από το 2005 έως το 2012, αλλά με παραγμένο εισόδημα μόνο 176.000 ευρώ. Ήτοι το κόστος της επιδότησης ανά επιβάτη στον αερολιμένα είναι 275,00 ευρώ για κάθε έναν επιβάτη που το χρησιμοποίησε από το 2005 έως το 2012. «Θα ήταν φθηνότερο να στείλουν τον κόσμο με ταξί, ακόμα και με χρυσή λιμουζίνα στη Θεσσαλονίκη, αντί να επενδύσουν στην Καστοριά», πρόσθεσε ο αξιωματούχος.

Όπως επανειλημμένα έχει δημοσιεύσει η ΟΔΟΣ, παρόλη την επιδότηση του εισιτηρίου, ο αεροπορικός ναύλος από και προς την Καστοριά, είναι ιδιαίτερα υψηλός και μη ανταγωνιστικός. Ο μέσος όρος τιμής της διαδρομής Καστοριά-Αθήνα-Καστοριά είναι 170,00 ευρώ. Μάλιστα η διαδρομή Καστοριά-Ηράκλειο-Καστοριά προσεγγίζει χαμηλούς ναύλους προσφορών για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη Νέα Υόρκη με επιστροφή. Το αεροδρόμιο της Καστοριάς πλέον, μαζί με άλλα πέντε αεροδρόμια της Ισπανίας και ένα της Ιταλίας κατατάσσονται στην κατηγορία των «μη κερδοφόρων» και «μη οικονομικά βιώσιμων» αεροδρομίων.

Καταλήγοντας, το ΕΕΣ σημειώνει ότι η εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη προβλέπεται να διπλασιαστεί έως το 2030 και επισημαίνει ότι «εάν η Ευρώπη επιθυμεί να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόσθετη ζήτηση, τόσο η Επιτροπή όσο και τα κράτη μέλη πρέπει να βελτιώσουν τον τρόπο που επενδύουν στα αεροδρόμια, χρηματοδοτώντας μόνον αυτά που είναι κερδοφόρα και έχουν πραγματική επενδυτική ανάγκη».


Ερώτηση κ. Μ. Αντωνίου για τις προϋποθέσεις σφράγισης κέντρων διασκέδασης

Ερώτηση συνυπέγραψε η βουλευτής Καστοριάς  Μαρία Αντωνίου με θέμα: «Τροποποίηση της διάταξης του άρθρου 57 του νόμου 4249/2014 περί προϋποθέσεων σφράγισης κέντρων διασκέδασης και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και ρητή πρόβλεψη να μην κα-θίσταται εκτελεστή η σχετική απόφαση σφράγισης του κέντρου και του καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος  από το οικείο αστυνομικό τμήμα αν δεν έχει προηγηθεί τόσο η έκδοση της κυρίας πράξης σφράγισης από τον αρμόδιο Δήμο όσο και η σχετική κρίση από το αρμόδιο ποινικό δικαστήριο»

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 18 Δεκεμβρίου 2014, αρ. φύλλου 769


Επιλογή σχετικών αναρτήσεων:

1 σχόλιο:

  1. Ανώνυμος9/5/15

    Απαράδεκτες οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων από και προς Καστοριά. Γι' αυτό πάει κατά διαόλου ο τόπος.....
    Κατά τα άλλα, θέλουμε τουρισμό!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ