6.5.15

Δημόσιος απολογισμός

Ο 4ος δημόσιος απολογισμός του Βαγγέλη Διαμαντόπουλου βουλευτή Καστοριάς του ΣυΡιζΑ  πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου  2014 στην αίθουσα δημοτικού συμβουλίου του δήμου Καστοριάς, ενός χώρου που η προσέλευση του κόσμου δείχνει ότι εδραιώνεται στην αντίληψη των πολιτών ως χώρος κατάλληλος για τέτοιου είδους εγχειρήματα.
Η μεγάλη προσέλευση των πολιτών επιβεβαιώνει την προσπάθεια του ΣυΡιζΑ για θέσπιση νέων διαδικασιών αποτελώντας ένα μήνυμα προς όλους τους αιρετούς για την ανάγκη της κοινωνίας να συνδιαλέγεται με τους αιρετούς της και να συμμετέχει ενεργά συνδιαμορφώνοντας προτάσεις και λύσεις. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο διενεργήθηκε η απολογιστική όπου διατυπώθηκαν ενδιαφέρουσες ερωτήσεις τόσο από τους εκπροσώπους του τοπικού τύπου όσο και από  εκπροσώπους των φορέων αλλά και απλούς πολίτες. Στην εισαγωγική του αναφορά ο βουλευτής Καστοριάς είπε μεταξύ άλλων:

Ο τέταρτος δημόσιος απολογισμός  των δραστηριοτήτων μας έρχεται σε μια περίοδο όπου στην βουλή έχει κατατεθεί το σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το 2015. Ένας προϋπολογισμός που συνεχίζει την πολιτική της λιτότητας η οποία ασκείται απαρέγκλιτα στα χρόνια της τελευταίας μνημονιακής συγκυβέρνησης. Αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτός ο προϋπολογισμός επιβεβαιώνει για μια ακόμη χρονιά ότι η μνημονιακή πολιτική της λιτότητας θα συνεχιστεί. Μια πολιτική η οποία έχει επιφέρει την βιαιότερη αναδιανομή πλούτου από τα φτωχά και μεσαία στρώματα προς τις εγχώριες ελίτ. Η συγκέντρωση του 56% του πλούτου στα χέρια μόλις του 1% καθώς και το γεγονός ότι τέσσερα εκατομμύρια συμπολίτες μας βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας συνηγορούν στο παραπάνω.

Ο προϋπολογισμός που κατατέθηκε εμπεριέχει περικοπές στις δαπάνες που αφορούν το κοινωνικό κράτος, σε τομείς όπου συμβάλλουν καθοριστικά στην συνοχή μιας κοινωνίας. Συγκεκριμένα περιέχει περικοπές στο υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, στο υπουργείο Παιδείας καθώς και στο υπουργείο Υγείας. Τέλος, και αυτός ο προϋπολογισμός, πιστός στο νεοφιλελεύθερο δόγμα των αγορών και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, εμφανίζει ξανά μείωση των δημόσιων επενδύσεων. Σε ό,τι αφορά το νομό μας στον προϋπολογισμό σχετικά με τις πιστώσεις για τις περιφερειακές υπηρεσίες προβλέπεται μείωση 38% (από 466.392 το 2014 στις 287.500 για το 2015).

Η δική μας πολιτική πρόταση για την έξοδο από την κρίση αλλά και για την ανάκτηση της κοινωνικής δικαιοσύνης στηρίζεται στην κεντρική ιδέα της ανάσχεσης των πολιτικών λιτότητας. Η ασκούμενη πολιτική είναι η πιο ακραία ταξική πολιτική που έχει ασκηθεί τα χρόνια της μεταπολιτευτικής περιόδου και είναι υπεύθυνη τόσο για το γεγονός της συνέχισης της οικονομικής κρίσης και των συνεπειών της όσο, επίσης, και για τις οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες που εμφανίζονται στο εσωτερικό της χώρας.

Με κεντρική ιδέα το τέλος των πολιτικών λιτότητας παρουσιάσαμε το πρόγραμμα στην Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης με το οποίο δεσμευτήκαμε για τα πρώτα άμεσα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση της αριστεράς. Στο πλαίσιο αυτό θέσαμε πέντε βασικούς άξονες που σχετίζονται με την αναχαίτιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την επανεκκίνηση της οικονομίας, την αντιμετώπιση της ανεργίας, τους αναγκαίους θεσμικούς μετασχηματισμούς στην λειτουργία τους κράτους και την ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης. Στα πλαίσια αυτών των βασικών αξόνων για το πρόγραμμα διεξόδου από την κρίση και την οικονομική και κοινωνική ανασυγκρότηση της χώρας κινήθηκε η κοινοβουλευτική καθώς και η τοπική δραστηριότητα μας.

Στα πλαίσια μιας αναγκαίας πολιτικής για την ανακούφιση των αδύναμων και χρεωμένων στρωμάτων αναδείξαμε το πρόβλημα με μερίδα ασφαλισμένων του Ο ΑΕΕ Καστοριάς, οι οποίοι δίχως να έχουν ευθύνη βρέθηκαν να χρωστούν στον οργανισμό, πράγμα που τους οδήγησε σε οικονομική ασφυξία ενώ παράλληλα δεν λάμβαναν ασφαλιστική ενημερότητα.

Σε ό,τι αφορά τις μειονεκτικές περιοχές και στα πλαίσια άσκησης μιας κοινωνικής πολιτικής που θα αμβλύνει τις αντιθέσεις μεταξύ περιφέρειας-κέντρου και θα δώσει την δυνατότητα στους κατοίκους να παραμείνουν σε αυτές τις περιοχές καταθέσαμε ερώτηση για την εξασφάλιση οικονομικής ενίσχυσης των περιοχών αυτών. Αναφορικά με την πολιτική για το πετρέλαιο αναδείξαμε το ζήτημα σε κεντρικό επίπεδο με την κατάθεση τροπολογίας για την ουσιαστική μείωση του ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης.

Αναφορικά με την αναγκαία οικολογική πολιτική που πρέπει να ασκηθεί για το νομό μας καταθέσαμε τρεις ερωτήσεις. Η πρώτη αφορούσε την διατάραξη της οικολογικής ισορροπίας της λίμνης της Καστοριάς λόγω των απελεύθερων μινκ. Η δεύτερη αφορούσε τον έλεγχο των βιομηχανικών και μεταποιητικών μονάδων που λειτουργούν στο νομό και εναποθέτουν τα απόβλητά τους σε υδατορέματα της ευρύτερης περιοχής. Ενώ, τελευταία, καταθέσαμε ερώτηση σχετικά με την τήρηση των περιβαλλοντικών δεσμεύσεων της ΛΑΡΚΟ καθώς και τις οικονομικές αποδόσεις που οφείλει να παρέχει στον δήμο Καστοριάς. Τέλος επιμείναμε με ερωτήσεις καθώς και με επίκαιρη ερώτηση που αφορούσε τις παράνομες «ελληνοποιήσεις» των φασολιών, προσπαθώντας με αυτόν τον τρόπο να στηρίξουμε την εγχώρια παραγωγή και να αναδείξουμε την σημαντικότητα του αγροτοδιατροφικού συμπλέγματος.

Φίλες και φίλοι, συντρόφισσες και σύντροφοι, είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα για τον τόπο και την χώρα μας, για τα συμφέροντα των εργαζομένων και της κοινωνικής πλειοψηφίας μια ριζοσπαστική τομή στην ασκούμενη πολιτική, μια πολιτική που ασκείται την ίδια στιγμή σε όλη την Ευρώπη και κυρίως στον ευρωπαϊκό νότο, μια πολιτική βαθύτατα ταξική, βαθύτατα μεροληπτική. Ο ΣυΡιζΑ βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην πρώτη γραμμή στον ευρωπαϊκό χώρο για την αλλαγή αυτή ενώ την ίδια στιγμή αναδύονται και άλλες δυνάμεις της αριστεράς στην υπόλοιπη Ευρώπη οι οποίες αμφισβητούν το νεοφιλελεύθερο δόγμα της λιτότητας και των αγορών.

Στις ιστορικές αυτές στιγμές αξίζει όλες και όλοι να δώσουμε μαζί τον αναγκαίο αγώνα για την άσκηση μιας διαφορετικής πολιτικής που θα υπηρετεί τις αξίες της αλληλεγγύης, της κοινωνικής και περιβαλλοντικής δικαιοσύνης, που θα υπηρετεί, εν τέλει, τα λαϊκά συμφέροντα. Ο αγώνας αυτός χρειάζεται να έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά για να είναι επιτυχημένος και αποτελεσματικός. Πρώτον χρειάζεται να έχει λαϊκή ενότητα. Την ενότητα των δυνάμεων αυτών που σήμερα πλήττονται από τις ασκούμενες πολιτικές. Και δεύτερον χρειάζεται να έχει λαϊκή κινητοποίηση και συμμετοχή. Μπροστά μας ανοίγεται ένα δύσκολο έργο, αλλά είμαστε βέβαιοι ότι θα δώσουμε έναν αγώνα μαζί με τις λαϊκές τάξεις για το συμφέρον των λαϊκών τάξεων. Από την θέση που βρίσκομαι θα συνεχίσω να αγωνίζομαι υπηρετώντας αυτές τις αξίες και αυτά τα προτάγματα.

Το κοινοβουλευτικό έργο του βουλευτή σχετίζεται αφενός με τις τοποθετήσεις του στις λειτουργούσες επιτροπές της βουλής στις οποίες συμμετέχει και με τις τοποθετήσεις του στην ολομέλεια της βουλής, και αφετέρου με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο που αφορά τον έλεγχο του έργου της κυβέρνησης. Ο Β.Διαμαντόπουλος συμμετέχει στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, στην επιτροπή Απολογισμού και Γ. Ισολογισμού του Κράτους και Ελέγχου της Εκτέλεσης του Προϋπολογισμού του Κράτους καθώς και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Έρευνας και Τεχνολογίας. Η διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου έχει τρία μέσα με τα οποία ασκείται. Πρώτον με την κατάθεση ερωτήσεων προς τα εκάστοτε αρμόδια υπουργεία, δεύτερον με την κατάθεση αναφορών και τρίτον με την κατάθεση επίκαιρων ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις αποτελούν το μέσο εκείνο που χρησιμοποιεί ο βουλευτής προκειμένου να λάβει δημόσιες και υπεύθυνες γραπτές απαντήσεις για σειρά ζητημάτων που αφορούν το έργο της κυβέρνησης. Οι αναφορές αποτελούν αυτούσιες μεταβιβάσεις αιτημάτων ή ερωτημάτων φορέων προς τα υπουργεία, τα οποία διαμεσολαβούν προκειμένου να λάβει γνώση ο υπουργός και έπειτα να απαντήσει ως προς τα αναφερόμενα του βουλευτή. Τέλος οι επίκαιρες ερωτήσεις είναι ερωτήσεις στις οποίες η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου καλείται να απαντήσει αυτοπροσώπως ενώπιον του ερωτώντα.

Δημοσιεύθηκε στην ΟΔΟ στις 4 Δεκεμβρίου 2014, αρ. φύλλου 767



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ