18.1.12

Περί λαθρανασκαφών



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

«Διευκρινίσεις σχετικά με την λαθρανασκαφή στον Λιμναίο Οικισμό»

Επειδή τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται μια “έντονη» προσπάθεια εμπλοκής της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς και του Αντιπεριφερειάρχη κ. Σαββόπουλου Δ. στο θέμα της λαθρανασκαφής στον χώρο του Λιμναίου Οικισμού, κυρίως μέσα από δηλώσεις αιρετών εκπροσώπων του Δήμου Καστοριάς, με σκοπό προφανώς τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και την αποποίηση ευθυνών των άμεσα εμπλεκόμενων, αναφέρουμε τα εξής:

Η Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας με τους Δήμους διαχρονικά παραχωρεί τα μηχανήματα της όπου κριθεί σκόπιμο και της ζητηθεί. Έτσι και με το Δήμο Καστοριάς όταν ζητήθηκε η συμβολή για τον καθαρισμό του παράπλευρου δρόμο στο Τελωνείο εργάσθηκαν μηχανήματα της για 7 ημέρες τον Οκτώβριο του 2011.

Η Περιφερειακή Ενότητα Καστοριάς ουδεμία σχέση έχει με την συγκεκριμένη λαθρανασκαφή και το συγκεκριμένο μηχάνημα.
Ουδέποτε ζητήθηκε από τον Αντιπεριφερειάρχη όχημα του Δήμου για την εκτέλεση εργασιών στον επίμαχο χώρο που είναι και χώρος ευθύνης του Δήμου Καστοριάς.


* * *

Δήλωση αντιδημάρχου Καστοριάς

Το τελευταίο διάστημα με έκπληξη και αγανάκτηση παρακολουθώ μια συντονισμένη , αναίτια και ακατανόητη εκστρατεία σπίλωσης και κατασυκοφάντησης του ονόματος μου από μερίδα του γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου.
Υπηρετώ τα κοινά σχεδόν δύο δεκαετίες και έχω να επιδείξω στην κοινωνία την ανιδιοτελή μου προσφορά την εργατικότητα μου και την εντιμότητα μου. Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες για σπίλωση του ονόματός μου τίποτα μεμπτό και παράνομο δεν μπορούν να μου προσάψουν παρά μόνο υπονοούμενα , γενικόλογα χωρίς ίχνος σοβαρότητας, ικανά όμως να πλήξουν την τιμή και την υπόληψη μου στην κοινωνία και να διαταράξουν την οικογενειακή μου γαλήνη.
Στην ενασχόληση μου όλα αυτά τα χρόνια με τα κοινά, κανείς δεν αμφισβήτησε την εντιμότητα μου, το ήθος και το φιλότιμό μου και κανείς δεν με κατηγόρησε για οτιδήποτε , η πορεία μου είναι διαυγής και αποτελεί παρακαταθήκη για την οικογένεια μου.
Λυπούμαι για τον ευτελή τρόπο που κάποιοι επέλεξαν να πλήξουν εμένα και την οικογένειά μου και ντρέπομαι για τον κατήφορο μικρής μερίδας του τύπου και των ηλεκτρονικών μέσων που υιοθετούν και αναπαράγουν χωρίς έρευνα και διασταύρωση ψευδείς και ανεύθυνες φημολογίες.
Επειδή συνεχίζεται ακόμη και σήμερα αυτή η κακόβουλη επίθεση η οποία είναι ξεκάθαρο που στοχεύει και τι συμφέροντα εξυπηρετεί, θέλω να δηλώσω ότι σέβομαι και έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη και τους λειτουργούς της και περιμένοντας τα πορίσματα της προανακριτικής διαδικασίας κάνω γνωστό στους συκοφάντες και τα φερέφωνα τους ότι γνωρίζω τα νόμιμα δικαιώματα μου τα οποία και θα ασκήσω για να αποκαταστήσω το κύρος και την υπόληψη μου.

Μετά τιμής
Τσαϊρίδης Αλέξανδρος 

* * *

Οι επιστολές του υπεύθυνου των ανασκαφών

Προς Την Κυρία Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καστοριάς

Αξιότιμη κυρία.
Απευθύνομαι σε σας προσωπικά, διατελώντας σε πλήρη αναστάτωση, νια να σας ζητήσω, και εφόσον αυτό επιτρέπεται από το νομικό χαρακτήρα της διαδικασίας να με ενημερώσετε σχετικώς με την πορεία της έρευνας, που αφορά την διάπραξη λαθρανασκαφής εντός του περιφραγμένου ανασκαφικού χώρου του Δισπηλιού Καστοριάς και την πρόκληση καταστροφής πολύτιμων στρωματογραφιών, άρα ιστορικών πληροφοριών. Θα μου επιτρέψετε, επίσης, να υπογραμμίσω ότι την επιστολή αυτή αναγκάζομαι να σας απευθύνω, επειδή, ενώ η κακουργηματική πράξη της λαθρανασκαφής εντάσσεται στην περιοχή, όπου τα επιχειρήματα και οι διαδικασίες αφορούν την προστασία του εθνικού μας Πολιτισμού, οι πληροφορίες, που έχω εγώ και η συνεργάτισσά μου, δρ. κ. Μαρίνα Σωφρονίδου, συνιστούν σαφή προειδοποίηση ότι το όλο θέμα παγιδεύεται στις συναισθηματικές και πολιτικές αντιδικίες πολιτών, φίλων ή συγγενών των δραστών, με αποτέλεσμα οι καταστροφές που συντελέσθηκαν να αποκτούν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και σημασία
Τελειώνοντας, θα ήθελα να θέσω υπόψη σας το γεγονός ότι το Τμήμα Ασφάλειας της Καστοριάς, που διενέργησε την προανακριτική έρευνα, δεν έλαβε καμία απολύτως κατάθεση των αρχαιολόγων που είναι υπεύθυνοι των ανασκαφών Δισπηλιού και είναι γνώστες του εγκλήματος της ανασκαφής και της σημασίας του..
Ευχαριστώντας θερμά για την υπομονή σας σας εκφράζω τη βαθιά μου εκτίμηση

Γ.Χ.Χουρμουζιάδης
ομ. καθηγητής της Αρχαιολογίας του ΑΠΘ. Υπεύθυνος των Ανασκαφών Δισπηλιού

* * *

Προς την Γ. Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.

Κυρία Γ.Γ., ύστερα από σχετικό τηλεφώνημα στη συνεργάτιδα της ανασκαφής, αρχαιολόγο κ. Μ. Σωφρονίδου και σε μένα, του αρχαιοφύλακα του Δισπιλιού, πληροφορήθηκα ότι το περασμένο Σάββατο, πραγματοποιήθηκε μέσα στο φυλασσόμενο(;) ανασκαφικό χώρο λαθρανασκαφή από ομάδα αγνώστων, μέχρι στιγμής, τουλάχιστον, ατόμων και με τη χρησιμοποίηση σκαπτικού μηχανήματος του Δήμου Καστοριάς(!). Ύστερα από τα σχετικά τηλεφωνήματα η Ασφάλεια κινητοποιήθηκε ενώ για να εμπλακεί και η Σήμανση (για τη συλλογή των πειστηρίων, τα οποία ήδη ο αρχαιοφύλακας κ. Μ. Γράσιας είχε ψηφιακά αποτυπώσει) χρειάστηκε τηλεφωνική εκ νέου παρέμβαση από την κ. Μ. Σωφρονίδου. Η Ασφάλεια διεξάγει τη σχετική έρευνα η οποία συνεχίζεται. Όσον αφορά την ΚΘ ΕΠΚΑ, την οποία, επίσης ενημερώσαμε, παρακολουθεί τις σχετικές διαδικασίες. Τέλος θα ήθελα να σας παρακαλέσω για μια δική σας παρέμβαση, προς την πλευρά της Αστυνομίας. Νομίζω ότι χρειάζεται.

Με βαθιά εκτίμηση
Ομ. Καθηγητής Γ. Χ. Χουρμουζιάδης

* * *

Προς τον κ. Π.Χρυσοστόμου Προϊστάμενο της ΚΘ ΕΠΚΑ

Αγαπητέ, κύριε Συνάδελφε, θα ήθελα, καταρχήν, με την παρούσα επιστολή μου, που δεν αποτελεί επίσημο έγγραφο, να σας ενημερώσω, με βάση, βέβαια τα στοιχεία που έχω στη διάθεση μου, ότι:
Α. Στο φυλασσόμενο(;) ανασκαφικό χώρο του Δισπηλιού πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου σημαντικής έκτασης λαθρανασκαφής. Σύμφωνα με τις ασαφείς και ανεπίσημες πληροφορίες τη λαθρανασκαφή οργάνωσαν και πραγματοποίησαν άτομα, άγνωστα για την ώρα, με τη χρησιμοποίηση σκαπτικού μηχανήματος του Δήμου Καστοριάς(!) με σκοπό την «ανεύρεση θησαυρού».
Β. Υστερα από τα σχετικά τηλεφωνήματα στην Ασφάλεια από το κ. Μάρκο Γράσια και την επέμβαση της κ. Μαρίνας Σωφρονίδου, αρχαιολογικού κα συνεργάτιδας της ανασκαφής, για την κινητοποίηση της Σήμανσης συνεχίζεται η διεξαγωγή της έρευνας για τη διαλεύκανση του γεγονότος (ημερομηνίες, άτομα, συνεννοχές κτλ).
Επίσης θα ήθελα, όμως, να σας παρακαλέσω να ενημερώσετε, σχετικώς, το Υπουργείο, πράγμα που θα κάνω κι εγώ, ως υπεύθυνος των ανασκαφών Δισπηλιού, και να καταθέσετε, απαραίτητη κατά την άποψη μου, αρμοδίως, σχετική μήνυση «κατ* αγνώστων». Τέλος, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι η ανασκαφή θα παρακολουθήσει την εξέλιξη της αστυνομικής έρευνας, πράγμα που θα πρέπει να κάνει και η Εφορεία σας. Είμαι στη διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία και συνεργασία.

Με θερμούς χαιρετισμούς
Γ.Χ. Χουρμουζιάδης


4 σχόλια:

  1. Ανώνυμος22/12/12

    Του απαγορεύτηκε η έξοδος από την Χώρα και ο Μεγάλος συνεχίζει να τον καλύπτει!!!
    -Σε ποια Βυζαντινή Μπανανία Βυζαντινή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος22/12/12

    "Ένθα δέος, ενταύθα και αιδώς".

    Επίχαρμος, 530-440 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας ποιητής από την Κω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βασίλειος22/12/12

    ΑΓΑΠΗΤΗ ΟΔΟΣ έχω μια ιδέα :
    σε τέτοια θέματα να μη βάζετε μάτια που ανοιγοκλείνουν, αλλά μάτια που κοιτάζουν ΑΣΚΑΡΔΑΜΥΚΤΙ.
    Δεν συμφωνείτε ότι ταιριάζουν περισσότερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος23/12/12

    Αγαπητή "Οδός". Να βάζετε μάτια με εξόφθαλμο. Πεταγμένα έξω από τις κόγχες. Γουρλωμένα σαν του μακαρίτη Μάρτιν Φέλντμαν στο Φρανκεστάϊν Τζούνιορ"!!!

    "Ματάκιας"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ