19.7.07

ΟΔΟΣ: Ανθρώπινες ενέργειες

Οι περισσότεροι συνηθισμένοι πολίτες, δεν ανήκουν σε φανατικούς, ούτε και σε ενδοεκκλησιαστικές ομάδες. Αρκούνται κυρίως να εκπληρώνουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα σε ένα πλαίσιο συνδυασμού εθιμοτυπίας, οικογενειακών δεσμών και παραδόσεων, ληξιαρχικών υποχρεώσεων, εθνικών δεσμών αλλά και μεταφυσικής αγωνίας για την ζωή, τον θάνατο και τον Θεό. Και δεν γνωρίζουν λεπτομέρειες γύρω από τις εμφύλιες συγκρούσεις ιεραρχών και κληρικών που παρατηρείται συχνά στους κόλπους της Εκκλησίας και "σκανδαλίζουν" -όπως ορίζεται η πρόκληση ανησυχίας στους απλούς ανθρώπους.

Οι περισσότεροι, και πιο αντιπροσωπευτικοί Έλληνες, στα θεολογικά και εκκλησιαστικά ζητήματα, δεν αισθάνονται εκ των προτέρων κάτοχοι της αλήθειας, της αγιότητας και των κλειδιών του Παραδείσου. Γνωρίζουν απλώς και μόνο, κάπως γενικά και αόριστα, ότι τα εκκλησιαστικά πράγματα διοικούνται και κανονίζονται από ένα πλέγμα κανόνων, που διαμορφώνουν οι νόμοι και τα διατάγματα, αλλά πρωτίστως η εκκλησιαστική παράδοση, ως έμπρακτη απόδειξη της δύναμης, αλλά και της αυθεντικής γνησιότητας της Εκκλησίας. Γι' αυτό και η παράδοση θεωρείται ως εγγύηση της επιβίωσης, της δύναμης αλλά και της ιστορικής συνέχειας της Εκκλησίας.

Αν πράγματι έτσι είναι, τότε, για όσους αναζητούν τα βαθύτερα ή τα μερικά έστω από τα αίτια αυτής της μη αποδεκτής από τον απλό κόσμο διαίρεσης, στην περίπτωση της σύγκρουσης μεταξύ του Μητροπολίτη Καστοριάς κ. Σεραφείμ και του ηγουμένου της Ι.Μ Αγίων Αναργύρων κ. Αμβροσίου, καλό είναι και χρήσιμο, να γνωρίζουν ότι σύμφωνα με την παράδοση που έχει περιβληθεί και τον θεσμικό τύπο, και έχει γίνει σεβαστή για δεκάδες χρόνια απ' όλους τους φορείς και προκατόχους των εκκλησιαστικών αξιωμάτων της Καστοριάς, με το από 9-2-1931 προεδρικό διάταγμα (ΕτΚ 40/19-2-1931) οι Μονές Αγίου Νικολάου Σλιβένης, Ταξιαρχών Τσιούκας και Αγίου Νικολάου Τσιριλόβου(*), και με το από 14-4-1938 βασιλικό διάταγμα (ΕτΚ 168/21-4-1938) το Μετόχιο Ταξιαρχών της ΙΜ Κλειδορράχης Φλώρινας, συγχωνεύτηκαν και από τότε ανήκουν στην απόλυτη δικαιοδοσία της Μονής Αγίων Αναργύρων, που καταβάλλει προσπάθειες, με διαρκή επαγρύπνηση να αποφευχθούν οι μεθοδεύσεις, ώστε να διατηρηθούν και να παραδοθούν στο μέλλον στις διάδοχες καταστάσεις τα προνόμια και τα δικαιώματα, αλλά και οι υποχρεώσεις των φορέων όπως ακριβώς έχουν. Την έννοια και τις συνέπειες της συγχώνευσης τις καθορίζουν οι νόμοι (4684/9-5-1930 άρθρ. 21 και Κανονισμός 39/12-6-1972 άρθρα 4 και 7) και μάλιστα με τρόπο που δεν επιτρέπουν ερμηνευτικές αποκλίσεις.

Από τότε βέβαια, δηλαδή από την εποχή που η διαχείριση της ισχύος των Μητροπόλεων και των Μονών της Καστοριάς καθορίστηκε με τον πιο πάνω νόμιμο και απόλυτα δεσμευτικό τρόπο, που αρμόζει και στην εκκλησιαστική παράδοση, η αντικειμενική αλήθεια είναι ότι άλλαξαν πολλά πράγματα.

Η Ι.Μ. Αγίων Αναργύρων από ένα απλό μοναστήρι στο οποίο αποσύρονταν τα μέλη της αδελφότητας, μετατράπηκε σταδιακά σε ένα ισχυρό πόλο επιρροής στην τοπική κοινωνία μερικές φορές υιοθετώντας και κοσμικές συνήθειες- με αποτέλεσμα να μπει στο στόχαστρο ορισμένων κύκλων, 2-3 πασίγνωστων κολάκων και τρωκτικών, που βοήθησαν με την στάση τους και τις άδικες αλληλοκατηγορίες να εμβαθύνουν το χάσμα μεταξύ της Μητρόπολης Καστοριάς, που εκπροσωπεί την τάξη και την αρμονία στην εκκλησιαστική ιεραρχία, και της Μονής Αγίων Αναργύρων που απέκτησε σημαντική αυτοτέλεια και μεγάλη δύναμη, και όχι μόνο σε θέματα θεολογίας και πίστης.

Όμως οι εξελίξεις αυτές, δεν δικαιολογούν μονομερείς, και επομένως εχθρικές ενέργειες ανατροπής των παραδόσεων, που έχουν περιβληθεί με νόμους, διατάγματα και αποτελούν πια μέρος της τοπικής εκκλησιαστικής παράδοσης.

Πριν μερικούς μόλις μήνες, όπως ισχυρίζονται από την Μονή Αγίων Αναργύρων, επιχειρήθηκε πραξικοπηματικά η ανατροπή της κατάστασης αυτής, αφού ο ηγούμενος της Μονής Παναγίας Κλαδορράχης, εμφανίζεται εκτελώντας "πράξη" του μοναστηριού να δωρίζει την Ι. Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών με προσύμφωνο ως αγροτεμάχιο(!) με κτίσμα την εκκλησία, με συμβολαιογραφικό προσύμφωνο στην Μητρόπολη Καστοριάς, και αυτή να αποδέχεται με το προσύμφωνο μια δωρεά που μοιάζει αυθαίρετη και υποβαθμίζει την συμβολική, δηλαδή την πραγματική αξία των μοναστηριών στο επίπεδο των αμπελοχώραφων των παππούδων, όσων νομίζουν ότι μπορούν με προσύμφωνα να απαλλοτριώνουν ιερά κτήματα.

Αν πράγματι έτσι έχουν τα γεγονότα, αυτό για το οποίο αγωνίζεται η Μονή μοιάζει από κάθε άποψη ορθό και νόμιμο, όπως ιστορικά δίκαιη αποδεικνύεται και κάθε ανθρώπινη ενέργεια που συμβάλλει στον σεβασμό και την διατήρηση της εκκλησιαστικής τάξης και παράδοσης. Χωρίς ανατροπές, χωρίς εξισώσεις στην εσωτερική ιεραρχία, στην οποία οικειοθελώς προσχωρούν οι κληρικοί και μάλιστα ωθούμενοι από πνευματική δύναμη. Χωρίς οικονομικούς στραγγαλισμούς και δαιμονοποιήσεις. Και χωρίς ανάρμοστες κοσμικότητες, εκεί που θα έπρεπε να κυριαρχεί η σιωπή, και να συμβασιλεύουν η προσευχή και η καταλλαγή.

(*) Το 1963 με νέο προεδρικό διάταγμα το μοναστήρι του Αγίου Νικολάου Τσιριλόβου μετατράπηκε σε γυναικείο.


Σχετικά κείμενα:

ΟΔΟΣ: Οικογενειακά αμπελοχώραφα
ΟΔΟΣ: Μια πορεία που [ μάλλον] δεν ωφέλησε κανένα
ΟΔΟΣ: ...στους κόλπους της τοπικής επισκοπής
ΟΔΟΣ: Deal
ΟΔΟΣ: Δημοσιεύσεις, διαψεύσεις, απαντήσεις, ανταπαντήσεις....
ΟΔΟΣ: Καταδίκες προσώπων
ΟΔΟΣ: Αποτύχαμε! Καλά Χριστούγεννα! 
ΟΔΟΣ: Χέρι-χέρι
ΟΔΟΣ: Σκανδαλισμοί 
ΟΔΟΣ: Το ιερατείο
ΟΔΟΣ: Πρόσωπα 2007 Μητροπολίτης Καστοριάς & Ηγούμενος ΙΜ Αγίων Αναργύρων
ΟΔΟΣ: Άρση
ΟΔΟΣ: Ανθρώπινες ενέργειες 
ΟΔΟΣ: Το (τέως) βυζαντινό τείχος 
ΟΔΟΣ: Cassa
ΟΔΟΣ: Προπέτασμα
ΟΔΟΣ: Ο βαθμός συμβολής στην επιδείνωση της κρίσης
ΟΔΟΣ: Φωτιές
ΟΔΟΣ: Ένθεν & ένθεν 
ΟΔΟΣ: Προσεγγίσεις 

15 σχόλια:

  1. Ανώνυμος19/7/07

    ETSI AKRIBOS EINAI, TA METOXIA ANHKOYN STHN MONH KAI POYTHENA ALLOU.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος20/7/07

    Με νέο προεδρικό διάταγμα, όμως, μπορεί να αλλάξει η υφιστάμενη κατάσταση. Αν δεν φύγουν από την μέση οι γνωστοί κόλακες, που τους γνωρίζει όλη η Καστοριά, μια και πάντα βρίσκουν τρόπους να μας εκνευρίζουν, είτε ηθικά αρθρογραφώντας ως μωρές παρθένες, είτε εκτελώντας έργα (πάλι ως μωρές αριστερές παρθένες), είτε κάνοντας την "πάπια" στις "αρπαχτές" (ως απόλυτα παρθένες), δεν πρόκειται να ησυχάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος20/7/07

    ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΟΧΙΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ; ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος20/7/07

    Ρε παιδιά, τόσα ψηφίσματα συμπαράστασης βγήκαν από τον Καστοριανό Λαό για τους Μοναχούς; Για τους Παπάδες πότε θα βγουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος22/7/07

    Όλοι οι μαθητές του 2ου Γενικού Λυκείου Καστοριάς εξέδωσαν ψήφισμα συμπαράστασης υπέρ του Πατρός Αμβροσίου, ο οποίος είναι ένας άριστος λειτουργός της Εκπαίδευσης, δάσκαλός μας και παιδαγωγός μας. Καλούμε όλους στην Καστοριά να υποστηρίξουν δημόσια το Δίκαιο.
    ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος24/7/07

    Αμάν αυτοί μαθητές! Δεν μιλάμε για την Εκπαίδευση, αλλά για την Πίστη. Και στην Πίστη δεν χωρούν Δημόσιες Σχέσεις. Η προσωπολατρία δεν έπρεπε να είχε καμία σχέση με τους μαθητές. Κρίμα που φανατίζεται ο κόσμος, και πιο πολύ κρίμα που φανατίζονται οι νέοι άνθρωποι, είτε είναι μαθητές, είτε όχι. Πού βρισκόμαστε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος24/7/07

    Τα μοναστήρια είναι για να μονάζουν και όχι να πηγαίνει ο κόσμος σαν πανηγύρι. Jesus Christ Super Star!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος25/7/07

    ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ,
    70 η 100, ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΤΗ ΜΕΡΑ, ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΤΥΧΑΙΕΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΝΕΜΕΣΙΣ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΑΙΤΙΟΥ ΚΑΙ ΑΙΤΙΑΤΟΥ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΞΙΩΝ, ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ, ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΦΑΓΗ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΖΩΩΝ ΧΑΡΙΝ ΤΗΣ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗΣ ΜΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ! (ΤΡΟΦΗ, ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ, ΓΟΥΝΑ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ, ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, ΚΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΧΩΡΙΣ ΠΟΝΟ, ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΘΑΝΑΤΙΑ ΑΓΩΝΙΑ!)
    Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ, ΤΑ ΜΜΕ, ΟΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ, Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΙΝΕΙ ΟΛΕΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΗΘΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ, ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΒΓΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΜΑΣ ΑΠ’ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΓΟΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΜΑΤRΙΧ, ΣΤΗΝ ΥΠΝΩΣΗ, ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΠΡΩΧΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΣΤΟ ΧΑΜΟ!
    ΑΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ, ΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΜΕ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΑΠΕΤΥΧΕ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ, ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΝΔΥΑΖΕΙ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΧΤΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΣΤΕΝΟΚΕΦΑΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΑ ΓΙΑ ΚΑΛΟΠΕΡΑΣΗ, ΠΡΙΝ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ, ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ΟΠΩΣ ΘΕΛΕΤΕ, ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥΣ!
    ΕΛΕΟΣ! ΩΡΑ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΜΕ! ΑΣ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ, ΑΣ ΞΕΒΟΛΕΥΤΟΥΜΕ, ΑΣ ΝΟΙΩΣΟΥΜΕ ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΝΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΣΤΥΧΑ ΖΩΑ ΕΚΤΡΟΦΗΣ, ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΦΡΙΚΤΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ, ΩΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΑΣΜΑΤΑ ΣΑΝ ΕΜΑΣ, ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ ΣΑΝ ΚΙ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΖΩΗ ΣΑΝ ΚΙ ΕΜΑΣ!!!!
    ΠΩΣ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΜΑΣ, ΠΩΣ ΝΑ ΔΕΙΞΕΙ ΕΛΕΟΣ, ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ ΕΛΕΟΣ ΕΜΕΙΣ; ΕΡΗΜΟΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ! ΛΙΓΟΙ ΘΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΝ ΑΠ’ ΑΥΤΟ! ΔΕΝ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΓΑΘΑ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΥΗΜΕΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΕΡΝΑΜΕ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΑΛΛΩΝ, ΕΊΤΕ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΕΙΤΕ ΖΩΩΝ!!!
    ΕΙΘΕ ΤΟ ΦΩΣ ΝΑ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΝΟΙΕΣ ΜΑΣ, ΕΙΘΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΑΛΗΘΙΝΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΓΗ!!!!
    ΜΕ ΠΕΡΙΣΚΕΨΗ,
    ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
    ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ)……..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμος31/7/07

    Στην εποχή μας όλο και πληθαίνουν οι φωνές και οι αγώνες για περισσότερη δημοκρατία, δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα. Ο μονομερής πόλεμος της Μητροπόλεως εναντίον της Μονής Αγίων Αναργύρων καταντά τον κατεξοχήν οργανισμό της αγάπης, της ισότητας και της αλληλεγγύης, την Εκκλησία, μια σκοτεινή εξουσιαστική δομή, αποκρουστική για κάθε σώφρονα πολίτη με ανησυχίες και ενδιαφέροντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος31/7/07

    Ο απηνής διωγμός των πατέρων του μοναστηριού των Αγίων Αναργύρων μήπως έχει σχέση με την εναντίωσή τους στον εθνικιστικό παροξυσμό των ταυτοτήτων? Όσο για το ποιος είχε τελικά δίκιο, ας σκεφτούμε τη στάση του νυν πρωθυπουργού, που όταν ήταν στην αντιπολίτευση υπέγραψε υπέρ των ταυτοτήτων με τυμπανοκρουσίες και δημοσιότητα και τώρα κάνει πως δεν γνωρίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος1/8/07

    giati theli o despotis toso poli ta metohia ton agion anargyron? gia na ta kani oti ekane ti mayriotissa? (T.E.E.O.= TAMIO ISPRAKSEON EPARHIAKIS ODOPIIAS?)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμος1/8/07

    Στην εποχή μας όλο και πληθαίνουν οι φωνές και οι αγώνες για περισσότερη δημοκρατία, δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα. Ο μονομερής πόλεμος της Μητροπόλεως εναντίον της Μονής Αγίων Αναργύρων καταντά τον κατεξοχήν οργανισμό της αγάπης, της ισότητας και της αλληλεγγύης, την Εκκλησία, μια σκοτεινή εξουσιαστική δομή, αποκρουστική για κάθε σώφρονα πολίτη με ανησυχίες και ενδιαφέροντα.
    ΣΤΕΛΙΟΣ ΧΙΟΝΙΔΗΣ
    xs19760@yahoo.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ανώνυμος7/8/07

    Τελικά είναι τόσο κακό να υπάρχουν μοναχοί-ρασοφόροι με άποψη και θέση για τα εκκλησιαστικά και όχι μόνο ζητήματα? Στην τελευταία κρίση ελλαδικής Εκκλησίας και Φαναρίου ενώ ο μητροπολίτης μας ως συνήθως εποίει τη νύσσαν (άραγε έχει άποψη για τίποτα?)οι μοναχοί των Αγίων Αναργύρων με παρρησία και παλληκαριά στήριξαν ανοιχτά και δημόσια το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την παράδοση της Ρωμηοσύνης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ανώνυμος11/8/07

    Συμφωνώ απόλυτα με τους δύο ανώνυμους επισκέπτες που θέτουν επιτέλους και άλλες ξεχασμένες διαστάσεις στο θέμα, όπως των ταυτοτήτων και της συμπαράστασης στο Πατριαρχείο από την πλευρα των Αγίων Αναργύρων. Συγχαρητήρια και στην ΟΔΟ που αποδεικνύεται ένα πραγματικά ελεύθερο βήμα για απόψεις που άλλοι δεν θέλουν ούτε να σκέφτονται, όχι να ξεστομίσουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος6/9/07

    Θα πρότεινα στην Ι.Μητρόπολη Καστοριάς να εξηγήσει επισήμως στην κοινή γνώμη το ιστορικό της ρήξης, και να μας πει ακριβώς τι συνέβη. Γιατί κανείς δεν γνωρίζει ακριβώς τι συνέβη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η ΟΔΟΣ σας ευχαριστεί για την συμμετοχή σας στον διάλογο.Το σχόλιό σας θα αποθηκευτεί προσωρινά και θα είναι ορατό στο ιστολόγιο, μετά την έγκριση της ΟΔΟΥ.

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ